Všeobecné obchodné podmienky poskytovania služieb (kurzov varenia) ponúkaných prostredníctvom internetovej stránky www.platzgroup.sk
I. Úvodné ustanovenia a vymedzenie pojmov
- Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi obchodnou spoločnosťou RJ Gastro s.r.o., so sídlom Južná trieda 48, 040 01 Košice – mestská časť Juh, IČO: 53 675 657, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka číslo: 51189/V, DIČ: 2121469900, IČ DPH: SK2121469900 (ďalej tiež ako “Poskytovateľ¨) a každou osobou, ktorá je záujemcom o služby ponúkané Poskytovateľom prostredníctvom Internetovej stránky Poskytovateľa.
- Kontakt na Poskytovateľa je: email: info@platzgroup.sk, telefónne číslo: +421 951 003 574.
- Poskytovateľ je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetovú stránku a poskytuje služby na doméne s názvom www.platzgroup.sk (ďalej aj “Internetová stránka“).
- Poskytovateľom služieb ponúkaných prostredníctvom internetovej stránky je Poskytovateľ.
- Záujemcom je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá má záujem o využívanie služieb ponúkaných Poskytovateľom, ktorá si objednala ponúkané služby a ktorej objednávka služieb bola zo strany Poskytovateľa potvrdená.
- Spotrebiteľom je záujemca – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
- Službami sa rozumejú služby, ktoré Poskytovateľ ponúka prostredníctvom Internetovej stránky – ide o kurzy varenia, bližšia špecifikácia a obsah ktorých je uvedený na Internetovej stránke. Kurzom varenia sa na účely týchto VOP rozumie prezentácia receptu konkrétneho pokrmu, ktorý je predmetom objednávky zo strany Záujemcu (vrátane poskytnutia informácií o surovinách potrebných na realizáciu receptu a o spôsobe a postupoch prípravy pokrmu) a realizácia receptu (príprava pokrmu) zo strany Záujemcu.
- Zmluvou sa rozumie zmluva o poskytnutí služby špecifikovanej v bode 7 tohto článku.
- Poskytovateľ poskytuje Záujemcom služby podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok za odplatu.
- Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Košiciach pre Košický kraj
Vrátna 3
P. O. BOX A-35
040 65 Košice 1
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55
fax č. 055/622 46 95
email: ke@soi.sk
Formulár na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
- V prípade akýchkoľvek sťažností, alebo podnetov, môže spotrebiteľ tieto sťažnosti a podnety adresovať Poskytovateľovi, pričom odporúčame spotrebiteľom, aby na zasielanie sťažností a podnetov Poskytovateľovi využili emailovú adresu Poskytovateľa: info@platzgroup.sk. Akákoľvek sťažnosť bude posúdená a vybavená do 10 pracovných dní v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky, pričom o jej vybavení informujeme spotrebiteľa rovnakou formou, akou spotrebiteľ sťažnosť, alebo podnet Poskytovateľovi doručil.
II. Objednávka služieb – uzatvorenie Zmluvy
- Návrhom na uzatvorenie zmluvy zo strany Záujemcu, predmetom ktorej je poskytnutie konkrétnej služby, je prejav vôle Záujemcu adresovaný Poskytovateľovi, prejavený vyplnením a odoslaním na to určeného formulára prostredníctvom Internetovej stránky (ďalej tiež ako „objednávkový formulár“ alebo „objednávka“). Záujemca na Internetovej stránke určí, o aký kurz varenia, v akom dátume a čase, má záujem a následne po zvolení si konkrétneho kurzu vyplní a odošle prostredníctvom Internetovej stránky Poskytovateľa, na to určený objednávkový formulár.
- Objednávkový formulár uvedený v bode 1 tohto článku, musí byť zo strany Záujemca vyplnený úplne a pravdivo.
- K akceptácii objednávky zo strany Poskytovateľa (t. j. k akceptácii návrhu na uzatvorenie zmluvy), a teda k uzatvoreniu zmluvy, dochádza na základe elektronického potvrdenia Poskytovateľa adresovaného Záujemcovi prostredníctvom internetovej stránky alebo prostredníctvom elektronickej pošty zaslanej na emailovú adresu Záujemcu uvedenú v objednávkovom formulári, ktorým je Záujemcovi oznámené, že jeho objednávka bola akceptovaná.
- K uzatvoreniu zmluvy dochádza až potvrdením objednávky Záujemcu zo strany Poskytovateľa tak, ako je to uvedené v bode 3 tohto článku, pričom Poskytovateľ vyhlasuje, že nie je povinný akceptovať návrh Záujemcu na uzatvorenie zmluvy, a teda Poskytovateľ nie je povinný pristúpiť k uzatvoreniu Zmluvy so Záujemcom.
- Predmetom Zmluvy uzatvorenej medzi Záujemcom a Poskytovateľom podľa týchto VOP je poskytnutie služby zo strany Poskytovateľa pre Záujemcu, pričom službou je kurz varenia zvolený Záujemcom, bližšia špecifikácia a obsah ktorého (vrátane dátumu, miesta a času poskytnutia služby (uskutočnenia kurzu varenia), ako aj obsahu konkrétneho kurzu) je uvedený na Internetovej stránke Poskytovateľa a je tak Záujemcovi oznámený ešte pred uzatvorením Zmluvy a pred odoslaním samotného objednávkového formulára zo strany Záujemcu.
- V prípade, ak dôjde k uzatvoreniu Zmluvy, je Poskytovateľ povinný poskytnúť služby v súlade s uzavretou zmluvou, ak tieto VOP neurčujú inak.
III. Cena za služby poskytované Poskytovateľom
- Poskytovateľ poskytuje Záujemcom služby podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok za odplatu, pričom výška odplaty za jednotlivé služby (za jednotlivé kurzy varenia), je zverejnená na Internetovej stránke Poskytovateľa a je Záujemcovi oznámená ešte pred uzatvorením Zmluvy a pred odoslaním objednávky zo strany Záujemcu.
- Odplatu za služby poskytované Poskytovateľom je možné uhradiť niektorým z nasledovných spôsobov, pričom voľba medzi uvedenými spôsobmi je na Záujemcovi:
- úhrada prostredníctvom platobnej karty v deň a na mieste poskytnutia služby (kurzu varenia),
- úhrada v hotovosti. v deň a na mieste poskytnutia služby (kurzu varenia)
- Úhrada odplaty je bezplatná a zo strany Poskytovateľa za jej realizáciu nie sú uskutočňované žiadne poplatky.
- Poskytovateľ je platcom DPH, pričom daň z pridanej hodnoty bude pripočítaná k odmene Poskytovateľa.
IV. Využívanie služieb Poskytovateľa
- Po úspešnej objednávke konkrétnej služby a jej akceptácii zo strany Poskytovateľa (t. j. po uzatvorení Zmluvy), je Záujemca oprávnený službu v dohodnutom rozsahu a v dohodnutý dátum a čas a na dohodnutom mieste využiť, a teda Záujemca je oprávnený zúčastniť sa konkrétneho ním objednaného kurzu varenia.
- Služby sú zo strany Poskytovateľa poskytované prostredníctvom odborne spôsobilých osôb (kuchárov).
- Služba (kurz varenia) je zo strany Poskytovateľa poskytnutá v dátume, čase a na mieste, uvedenom na jeho Internetovej stránke v súvislosti so službou, ktorú si Záujemca zvolil – ešte pred uzatvorením zmluvy a pred odoslaním objednávky sú tak Záujemcovi oznámené všetky tieto údaje, pričom Záujemca si sám zvoli, o ktorý kurz a v aký deň má Záujem.
- Účelom poskytovanej služby je výlučne kurz varenia, t. j. prezentácia receptu konkrétneho pokrmu, ktorý je predmetom objednávky zo strany Záujemcu a realizácia receptu zo strany Záujemcu. Všetky suroviny potrebné na realizáciu receptu zabezpečuje Poskytovateľ.
- Záujemca je povinný dodržiavať všetky pokyny Poskytovateľa a osôb s ním spolupracujúcich (najmä kuchára prezentujúceho recept) týkajúce sa kurzu varenia a podmienok poskytnutia služby. Zároveň je Záujemca povinný dodržiavať všeobecne záväzné práve predpisy, hygienické pravidlá ako aj prezentované postupy tepelnej a inej úpravy pokrmov.
- Záujemca je povinný konať tak, aby nedochádzalo ku škodám na majetku a na zdraví. Pri manipulácii s ostrými vecami (najmä nožmi), horúcimi alebo studenými vecami, ale aj s akýmikoľvek inými vecami, je povinný postupovať obozretne a opatrne.
- Záujemca je povinný:
- rešpektovať zákaz fajčenia počas kurzu,
- nepožívať počas kurzu alkoholické nápoje ako ani iné omamné a psychotropné látky a neprísť na kurz pod vplyvom takýchto alkoholických nápojov a látok,
- nemanipulovať s otvoreným ohňom,
- používať technické zariadenia a akékoľvek vybavenie a zariadenie iba v súlade s návodom na obsluhu a s pokynmi Poskytovateľa a iba vtedy, ak to určí Poskytovateľ,
- nesprávať sa agresívny voči iným osobám zúčastneným na kurze,
- nerušiť neprimeraným spôsobom iných účastníkov kurzu.
- V prípade porušenia akejkoľvek povinnosti Záujemcu uvedenej v bode 5, 6 alebo 7, je Poskytovateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so Záujemcom a je oprávnený Záujemcu vykázať z priestorov, v ktorých je služba (kurz) poskytovaná.
V. Zmena dátumu a času kurzu varenia
- Poskytovateľ je oprávnený zmeniť dátum alebo čas poskytovania služby (t. j. kurzu varenia) v prípade, ak nie je z objektívnych dôvodov možné poskytnutie služby v dohodnutom termíne (napr. vyššia moc / objektívne skutočnosti nezávislé od vôle Poskytovateľa / práceneschopnosť kuchára poskytujúceho službu, t j. kuchára prezentujúceho recept).
- V prípade ak zo strany Poskytovateľa dôjde k zmene dátumu alebo času Poskytovania služby, je Poskytovateľ povinný oznámiť túto skutočnosť Záujemcovi bezodkladne potom, ako sa o tejto skutočnosti dozvedel, a to emailom alebo telefonicky.
- V prípade ak zo strany Poskytovateľa dôjde k zmene dátumu alebo času Poskytovania služby, určí zároveň Poskytovateľ spolu s oznámením podľa bodu 2 tohto článku, nový dátum a čas poskytnutia služby (t. j. kurz varenia).
- V prípade ak zo strany Poskytovateľa dôjde k zmene dátumu alebo času Poskytovania služby, je Záujemca oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s Poskytovateľom.
VI. Odstúpenie Záujemcu – spotrebiteľa, od zmluvy bez uvedenia dôvodu
- Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
- Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Poskytovateľovi, alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu Poskytovateľa, ktorá je RJ Gastro s.r.o., so sídlom Južná trieda 48, 040 01 Košice – mestská časť Juh, IČO: 53 675 657. Odstúpenie od zmluvy možno u Poskytovateľa uplatniť v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napr. e-mail). Uplatnenie odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť aj prostredníctvom Formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je sprístupnený na Internetovej stránke Poskytovateľa. Spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj ústne a to najmä jednoznačne formulovaným vyhlásením spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy.
- Odporúčame spotrebiteľovi aby v odstúpení od zmluvy uviedol dátum objednania služieb, službu, od ktorej odstupuje, meno a priezvisko, adresu Poskytovateľa a číslo účtu, na ktorý mu budú vrátené všetky platby, ktoré poskytol Poskytovateľovi z odstupujúcej zmluvy (v opačnom prípade Poskytovateľ vráti spotrebiteľovi platbu za službu rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe).
- Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia.
- Poskytovateľ vráti zaplatené plnenie za služby do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy.
- Vzhľadom k charakteru poskytovanej služby, nevzniknú spotrebiteľovi v prípade odstúpenia od zmluvy žiadne osobitné náklady (ako by tomu bolo napríklad v prípade vrátenia tovaru).
VII. Alternatívne riešenie sporov
- V prípade, že Záujemca ktorý je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Poskytovateľ na žiadosť Záujemcu podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Záujemcom, Záujemca má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Poskytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/; kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Záujemca môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Poskytovateľom a Záujemcom – spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
VIII. Záverečné ustanovenia
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Neoddeliteľnou súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok, je Reklamačný poriadok, ktorý je sprístupnený na Internetovej stránke Poskytovateľa.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňa 17.04.2023